jokeinmauritius.reismee.nl

Winter in Mauritius

Het is toch gelukt ook verkouden te worden in Mauritius, ondanks dat ik afgelopen maandag een hele goede preventieve maatregel had genomen door naar de rumfabriek te gaan en daar 8 verschillende soorten rum te proeven (om 10 uur in de ochtend).
Maar ja, daarna besloot ik om naar het winderige Souillac te gaan en het daarnaast gelegen Gris Gris, waar je heerlijk uit kunt waaien en kunt zien hoe hier de golven tegen de rotsen aanbeuken. Ik ben daar natuurlijk niet zelf naartoe gereden, maar ik heb genoten van de toeristische route die de locale bus mij en alle anderen aanbood.
Dinsdag was het dus zover, ik ben snipverkouden en vooral ’s nachts doe ik niet onder voor de honden die buiten hun feestje aan het vieren zijn. Ik heb besloten het meelopen met de gidsen maar een beetje achterwege te laten, aangezien het in deze twee droogste maanden van het jaar op Mauritius ook nog best hard kan plensen. Anticyclonisch noemen dat heb ik me laten vertellen…